
Algemene voorwaarden
​​
​​
Artikel 1. Definities​ 
1.1 De Onderneming: de geregistreerd entiteit natuurlijk persoon Tom Van Deuren, handelend onder de naam Mo’tivity en met ondernemingsnummer 1002.783.624 gevestigd te Fabriekstraat 11, 2440   Geel, met mailadres: tom.motivity@gmail.com en met telefoonnummer +32 456 65 88 33.
1.2 De Klant-Consument: iedere klant - natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die voornamelijk buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen. De Onderneming heeft met deze klant een B2C-relatie.
1.3 De Klant-Onderneming: iedere klant - natuurlijke persoon die zelfstandig een beroepsactiviteit uitoefent, iedere klant - rechtspersoon en iedere andere klant - organisatie zonder rechtspersoonlijkheid. De Onderneming heeft met deze klant een B2B-relatie. 
1.4 De Klant: iedere Klant-Consument en Klant-Onderneming.  
1.5 De Diensten: onder de door de Onderneming aangeboden dienstverlening wordt verstaan de individuele trainingen gericht op sociale vaardigheden waaronder verbinding, emotieregulering, weerbaarheid, grenzen aangeven en communicatie, workshops in groep rond specifieke thema's, teambuilding voor bedrijven en organisaties, bokslessen in samenwerking met een boksclub, alsook gezinssessies waarbij de sociale vaardigheden binnen gezinsverband worden getraind. Deze dienstverlening wordt aangeboden aan jongeren vanaf tien (10) jaar en volwassenen, en in uitzonderlijke gevallen, na beoordeling tijdens een intakegesprek, aan jongeren onder tien (10) jaar of personen met een lichte mentale of fysieke beperking. Voor minderjarigen is steeds de voorafgaande schriftelijke toestemming van beide ouders of wettelijke vertegenwoordigers vereist.
1.6 De Overeenkomst: de overeenkomst op afstand gesloten tussen de Onderneming en de Klant voor de Diensten tot stand gekomen door aanvaarding van het aanbod van de Onderneming door de Klant, na een voorafgaand kennismakingsgesprek en de schriftelijke bevestiging door de Onderneming. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden. 
1.7 Website: de website van de Onderneming: https://www.motivity-coaching.be. 
 
Artikel 2. Toepassingsgebied 
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen (inclusief offertes, aanbiedingen, bestelbonnen en overeenkomsten) tussen de Onderneming en de Klant.
2.2 De aanvaarding van het aanbod (uitdrukkelijk of stilzwijgend door betaling) impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden.       
 
Artikel 3. Eenzijdige wijziging of aanvulling  
3.1 Bepalingen of voorwaarden die van deze voorwaarden afwijken of die deze voorwaarden wijzigen of aanvullen, zijn voor de Onderneming slechts bindend indien de Onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze bedingen instemt.  
3.2 Verwijzen aanbod en aanvaarding naar verschillende algemene voorwaarden, dan komt de overeenkomst niettemin tot stand. Beide algemene voorwaarden maken deel uit van het contract, met uitzondering van de onverenigbare bedingen, tenzij de Onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze onverenigbare bedingen heeft ingestemd. 
3.3 De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of van de rest van de bepalingen en clausules. 
Artikel 4. Dienstverlening en totstandkoming overeenkomst.
4.1 De Onderneming biedt haar diensten aan in de vorm van individuele sessies, gezinssessies, workshops en teambuilding activiteiten.
4.2 Offertes zijn geheel vrijblijvend, tenzij anders vermeld. Behoudens anders en uitdrukkelijk bepaald in offertes, zijn offertes en aanbiedingen maximaal dertig (30) dagen geldig.
4.3 De offerte verplicht de Onderneming niet tot een gedeeltelijke uitvoering van het aanbod erin vermeld.
4.4 Een aanvraag tot dienstverlening kan door de Klant worden ingediend via het contactformulier op de website van de Onderneming, per e-mail aan het door de Onderneming opgegeven e-mailadres, telefonisch of via de officiële sociale mediakanalen van de Onderneming. De loutere aanvraag tot dienstverlening verbindt de Onderneming niet. Een overeenkomst komt pas tot stand na een voorafgaand verplicht kennismakingsgesprek en de schriftelijke bevestiging door de Onderneming.
4.5 Een bestelling, ook die genoteerd door agenten of vertegenwoordigers van de Onderneming, is slechts bindend indien ze door de Onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk wordt aanvaard.
4.6 Voor minderjarige Klanten is de schriftelijke toestemming van beide ouders of wettelijke vertegenwoordigers vereist voordat een traject kan starten.
4.7 4.7 Bij aankoop van een bundelpakket van zes (6) sessies geldt een geldigheidsduur van drie (3) maanden vanaf de datum van de eerste sessie. Het bundelpakket is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Sessies binnen het bundelpakket dienen tijdig te worden ingepland, rekening houdend met de geldigheidsduur van drie maanden. In geval van overmacht kan van deze termijn worden afgeweken, mits schriftelijke overeenkomst tussen partijen.
Artikel 5. Prijs- en kostenbepaling
5.1 De tarieven voor de Diensten worden voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst aan de Klant meegedeeld tijdens het kennismakingsgesprek of in een offerte. Alle tarieven zijn uitgedrukt in euro en zijn voor een Klant-Consument inclusief btw en voor een Klant-Onderneming exclusief btw.
5.2 Voorafgaand aan elk traject vindt een verplicht kennismakingsgesprek plaats. Dit gesprek wordt gefactureerd volgens het geldende tarief.
5.3 Voor verplaatsingen buiten de vestigingsplaats van de Onderneming kunnen verplaatsingskosten in rekening worden gebracht. Deze worden vooraf meegedeeld aan de Klant. Deze verplaatsingskosten bedragen €0.40 per afgelegde km, gerekend vanaf de vestigingseenheid.
5.4 De Onderneming behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor eenzijdig de prijs van haar vergoeding te wijzigen indien, na het sluiten van deze overeenkomst, één of meerdere objectieve factoren voor de prijsbepaling door voorzienbare of onvoorzienbare omstandigheden wijzigen, met inbegrip van doch niet uitsluitend prijzen van: grondstoffen; diensten van toeleveranciers; energie; heffingen en taksen opgelegd door binnenlandse of buitenlandse overheid en loonkosten.
5.5 De Onderneming zal de nieuwe tarieven tenminste dertig (30) dagen voor inwerkingtreding schriftelijk per e-mail (met ontvangstbevestiging) ter kennis brengen aan de Klant. Indien de Klant de nieuwe tarieven niet aanvaardt, heeft deze het recht om binnen dertig (30) dagen na kennisgeving de overeenkomst schriftelijk op te zeggen per e-mail (met ontvangstbevestiging). Bij gebreke aan tijdige opzegging wordt de Klant geacht met de nieuwe tarieven te hebben ingestemd. Voor lopende bundelpakketten en reeds bevestigde workshops of teambuilding activiteiten blijven de oorspronkelijk overeengekomen tarieven van toepassing gedurende de overeengekomen periode.
Artikel 6. Uitvoering en overmacht
6.1 De Diensten worden uitgevoerd op de overeengekomen tijdstippen en locaties. Voor individuele sessies en workshops in openlucht dient de Klant zelf te zorgen voor aangepaste sportkledij en rekening te houden met de weersomstandigheden.
6.2 Behoudens anders overeengekomen levert de Onderneming de Diensten wanneer zij de betaling/het voorschot in goede orde heeft ontvangen.
6.3 De Klant dient te zorgen dat de Diensten door de Onderneming op een normale manier kunnen uitgevoerd worden op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip, en zo onder meer te zorgen voor de bereikbaarheid van de plaats waar de dienst moet worden verleend. Indien hieraan niet is voldaan is de Klant ertoe gehouden alle schade, met inbegrip van de wachturen in hoofde van de Onderneming te vergoeden.
6.4 De Onderneming gaat een inspanningsverbintenis aan en is niet gehouden tot enige vergoeding voor schade, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar geleverde Diensten, behalve in geval van zware fout of opzet.
6.5 In geen geval kan de Onderneming worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Klant als aan derden.
6.6 De aansprakelijkheid van de Onderneming is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde Diensten.
6.7 De Klant kan in geval van overmacht geen schadevergoeding eisen wegens wanprestatie.
6.8 Onder overmacht wordt verstaan: ieder voorval dat buiten elk aanwijsbaar menselijk handelen om voorkomt zoals maar niet beperkt tot ziekte, een overlijden en extreme en onvoorziene weersomstandigheden of natuurfenomenen. In geval van overmacht worden de Diensten in onderling overleg opnieuw ingepland zonder bijkomende kosten.
Artikel 7. Klachten en garantie
7.1 De Onderneming verbindt zich ertoe haar diensten uit te voeren volgens de regels van de kunst en met inachtneming van de hoogste professionele standaarden binnen haar vakgebied.
7.2 De Onderneming behoudt zich het recht voor om een traject te beëindigen indien zij oordeelt dat de hulpvraag buiten haar expertise valt. In dit geval zal een terugbetaling plaatsvinden van de niet-gebruikte sessies uit een eventueel aangekocht bundelpakket.
7.3 Klachten over de geleverde diensten dienen door de Klant binnen de veertien (14) kalenderdagen na de betreffende sessie of activiteit schriftelijk (per e-mail of aangetekend schrijven) te worden gemeld aan de Onderneming, met een duidelijke omschrijving van de vastgestelde tekortkomingen.
7.4 De Onderneming zal binnen de veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van de klacht hierop inhoudelijk reageren en, indien de klacht gegrond wordt bevonden, een voorstel tot remediëring formuleren.
7.5 Klachten met betrekking tot facturen dienen binnen de acht (8) kalenderdagen na factuurdatum schriftelijk te worden gemeld. Na deze termijn wordt de factuur geacht aanvaard te zijn.
7.6 Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting van de Klant niet op.
7.7 Voor Klanten-Consumenten gelden de wettelijke garantiebepalingen zoals voorzien in het Burgerlijk Wetboek.
​
Artikel 8. Herroeping en annulering
8.1 Voor Overeenkomsten die uitsluitend op afstand worden gesloten (zoals online workshops waarvoor zonder voorafgaand fysiek contact wordt ingeschreven), heeft de Klant-Consument het recht om binnen een termijn van veertien (14) kalenderdagen zonder opgave van redenen de Overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt veertien (14) kalenderdagen na de dag van het sluiten van de Overeenkomst. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant-Consument de Onderneming via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de Overeenkomst te herroepen. Bij uitoefening van het herroepingsrecht zal de Onderneming alle ontvangen betalingen binnen veertien (14) kalenderdagen terugbetalen.
8.2 Het herroepingsrecht is niet van toepassing op individuele sessies en bundelpakketten, aangezien deze worden overeengekomen na een fysiek kennismakingsgesprek in de praktijkruimte van de Onderneming. Het herroepingsrecht is evenmin van toepassing op Diensten waarvan de uitvoering met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Klant-Consument is begonnen voor het einde van de herroepingstermijn.
8.3 Voor individuele sessies geldt dat deze kosteloos kunnen worden geannuleerd tot vierentwintig (24) uur voor de geplande aanvang. Bij laattijdige annulering of niet-verschijning is het volledige sessietarief verschuldigd. In geval van ziekte of ongeval (van de Klant of diens naaste familieleden) wordt geen vergoeding aangerekend, mits voorlegging van een doktersattest.
8.4 Individuele sessies binnen een bundelpakket kunnen tot vierentwintig (24) uur voor aanvang worden verplaatst, mits inplanning binnen de geldigheidsduur van het pakket. Er vindt geen terugbetaling plaats van niet-gebruikte sessies binnen het bundelpakket.
8.5 Voor workshops georganiseerd door de Onderneming is annulering met terugbetaling enkel mogelijk mits voorlegging van een doktersattest, onverminderd het wettelijk herroepingsrecht voor workshops die uitsluitend op afstand worden geboekt. Voor uitdrukkelijk door de Klant aangevraagde workshops en teambuilding activiteiten geldt een kosteloze annuleringstermijn tot eenentwintig (21) kalenderdagen voor aanvang. Bij annulering binnen eenentwintig (21) kalenderdagen voor aanvang wordt een verbrekingsvergoeding van vijftig (50) procent van het overeengekomen bedrag aangerekend.
8.6 Indien de Onderneming een geplande sessie, workshop of teambuilding dient te annuleren omwille van overmacht conform artikel 6.8, wordt de Klant zo spoedig mogelijk verwittigd en kan de activiteit kosteloos opnieuw worden ingepland.
Artikel 9. Betalingstermijnen & -modaliteiten
9.1 Betalingen kunnen gebeuren via contante betaling, elektronische betaling via bank-app of bankoverschrijving op het rekeningnummer BE90 7340 7522 5832 van de Onderneming.
9.2 Bij individuele sessies en gezinssessies dient de betaling te gebeuren onmiddellijk na afloop van elke sessie.
9.3 Bij aankoop van een bundelpakket wordt een korting van tien (10) procent toegekend op het totaalbedrag. De volledige betaling van het bundelpakket dient te gebeuren direct na afloop van de eerste sessie. Na het verstrijken van de geldigheidsduur vervalt het recht op de nog openstaande sessies zonder recht op terugbetaling.
9.4 Facturen zijn betaalbaar binnen dertig (30) dagen na factuurdatum, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld op de factuur of schriftelijk overeengekomen.
9.5 Elke wanbetaling brengt de eisbaarheid mee van de openstaande facturen en geeft de Onderneming het recht, na ingebrekestelling, hetzij eventuele toekomstige leveringen op te schorten, hetzij de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.
Artikel 10. Schadevergoedingen en nalatigheidsintresten (moratoire intresten)
10.1 Bij niet-betaling van (een gedeelte van) de factuur door een Klant-Onderneming zal een verhoging van het factuurbedrag aangerekend worden met een nalatigheidsinterest conform de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de betalingsachterstand bij handelstransacties en een forfaitaire schadevergoeding van 10% met een minimum van vijftig (50) euro.
10.2 Bij niet-betaling van (een gedeelte van) de factuur door een Klant-Consument zal een verhoging van het factuurbedrag aangerekend worden met een nalatigheidsinterest conform artikel XIX.4, 1° Wetboek economisch recht en een forfaitaire schadevergoeding met een minimum van twintig (20) euro conform artikel XIX.4, 2° Wetboek economisch recht.
10.3 Deze interesten en dit schadebeding zijn van rechtswege en zonder ingebrekestelling verschuldigd vanaf de vervaldag van de factuur ten aanzien van een Klant-Onderneming. Ingeval van niet-betaling van de factuur binnen de vooropgestelde betalingstermijn door de Klant-Onderneming wordt een aanmaningsprocedure opgestart. Wanneer de aanmaning verstuurd wordt door de gerechtsdeurwaarder zal deze toepassing maken van het tarief burgerlijke en handelszaken KB 30.11.1976. Dit tarief zal worden gehanteerd voor de eventuele minnelijke fase zoals, maar niet beperkt tot: aanmaning, inlichting, dossierrecht, -kwijtings- en inningsrecht en voor de eventuele gerechtelijke fase. Alle hierdoor veroorzaakte kosten vallen ten laste van de Klant-Onderneming.
10.4 Deze interesten en dit schadebeding zijn ten aanzien van de Klant-Consument verschuldigd vanaf de vijftiende dag na verzending van een eerste herinnering die kosteloos zal zijn. Eventuele invorderings- en uitvoeringskosten die optreden na deze eerste herinnering, zijn ten laste van de in gebreke gebleven Klant-Consument.
Artikel 11. Bevoegdheids- en rechtskeuzebedingen
11.1 Deze voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht.
11.2 Voor elk geschil over de toepassing van deze voorwaarden en de uitvoering van de dienst zijn uitsluitend de rechtbanken territoriaal bevoegd voor de stad Geel bevoegd, zonder hierbij afbreuk te doen aan de regels vervat in artikel 624 Gerechtelijk Wetboek.
Artikel 12. Privacy
12.1 De Onderneming houdt volgende persoonsgegevens bij: naam- en voornaam, adres, telefoonnummer en e-mail. Deze gegevens zijn opgenomen in het dataregister en in de boekhouding en worden na tien jaar verwijderd.
12.2 Bovenstaande gegevens (12.1) worden als vertrouwelijk beschouwd. Ze worden uitsluitend bewaard en verwerkt in het kader van de relatie tussen de Klant en de Onderneming. De gegevens kunnen worden doorgegeven aan partners die helpen bij de verwerking van de transactie met de Klant en partners die in het kader van de wettelijke verplichtingen tussenkomen.
12.3 Bovenstaande gegevens (12.1) worden niet doorverkocht of doorgegeven aan derden zonder de voorafgaande goedkeuring van de Klant.
12.4 De Klant kan steeds kennisnemen van de persoonsgegevens waarover de Onderneming beschikt. De Klant kan ten alle tijden vragen om deze gegevens te wijzigen of te verwijderen in zoverre dit mogelijk is rekening houdend met de wettelijke verplichtingen van bewaring van gegevens.